Sunday, December 25, 2016

හැඟීම්බර බවට අර්ථයක් ලැබෙන්නේ බුද්ධිය තුළින්..... - Emotions and Intelligence

මේ දිනවල ස්වර්ණවාහිනිය ඔස්සේ විකාශනය වන අර්ථවත් ගණයේ ටෙලි සිත්තමක් තමයි .... ගේ නවකතාවක් ඇසුරින් ගොඩනැගුණු 'බැද්දේ කුලවමිය''. කලක් අර්ථවත් නිර්මාණ වෙනුවෙන් ජාතික රූපවාහිනිය නම් දරා සිටියත් එය දැන් වර්ෂ ගණනාවක් තිස්සේම අත් කරගෙන සිටින්නේ ස්වර්ණවාහිනිය. ඔවුන් විසිනුත් නිසරු ගණයේ නාට්‍ය ඇති තරම් විකාශය කළත් අඛන්ඩව මෙසේ ගුණාත්මක නිර්මාණවලට සිය අවකාශය වෙන් කරනු ලැබීම පෞද්ගලික නාලිකාවක් ලෙසින් ගත් විට කිසිසේත් අගය නොකර බැහැ.

මේ කතාවේදී තේමිය නම් තරුණ වෛද්‍යවරයා ඔහු සේවයට පැමිණෙන දුෂ්කර ගම්මානයේ වෙසෙන, ගමේ මිනිසුන් විසින් යක්ෂයෙක් ආරූඪ වී ඇති යුවතියක් ලෙසින් හඳුන්වන චංචලාව විවාහ කරගැනීමට තීරණය කරනවා. ගමේ මිනිසුන්ට ඇය යක්ෂාරූඩයකින් වෙසෙන අයෙක් සේ පෙනී යාමට මූලික හේතුව, ඇය මිනිසුන්ව පෙලීමට අතීත කතෘන් විසින් ගොඩ නගා ඇති දෘෂ්ටිවාදයන් ප්‍රතික්ෂේප කරමින් ඒවාට එරෙහිව කටයුතු කිරීමයි. ඇත්තටම ගත් විට යක්ෂයා අරූඪ වී ඇත්තේ එසේ කියනු ලබන්නා වූ මිනිසුන්ටයි.


තේමිය, චංචලාගේ මෙම සැබෑ ජීවිතය අත්පත් කර ගැනීමේ තත්වය තේරුම් ගැනීම නිසයි ඇය කෙරෙහි පෙමින් බැඳෙන්නේ. දෘෂ්ටිවාදයන්ගේ සේම නිෂ්පාදන බලවේගයන්ගේ වර්ධනය තුළ ඇති වන තත්වයන්ගේ ගොදුරක් වන තේමියගේ මව, නාගරික සැප පහසු ජීවිතයක් වෙනුවෙන් තම සැමියාව නගරයට ගෙන යනවා. එහෙත් අවසානයේ සිදු වෙන්නේ ඔහු දැන් ඇයව විවාහ කරගෙන සිටින සල්ලිකාරයා අතින් මිය යෑම. මේ පුද්ගලයා ජීවිතයේ අර්ථ සොයාගත නොහැකිව සල්ලාල ජීවිතයක් ගත කරන අයෙක්. මේ නිසා තේමියගේ මව අවසන් වශයෙන් ගත් විට ගෙවන්නේ ජීවිතය අහිමි වූ ජීවිතයක්.

'ජීවිතය' ඇත්තේ විශාල නිවෙස්, සුඛෝපභෝගි වාහන තුළ නොවන බව අවබෝධ කරගත් නිරන්තරයෙන් වන රජදහනේ ගැවසෙමින් සොබා දහමත් සමග දිවි ගෙවන ජීවිතය සැබවින්ම අත්පත් කරගත් චංචලා තේමියට පෙනෙන්නේ වටිනා සම්පතක් ලෙසින්.


තේමියට හදිසියේම විවාහ වීමට සිදු වෙන්නේ චංචලාගේ මාමා, මේ සම්බන්ධය නැවැත්වීම සඳහා ඇයව ගමෙන් පිටමං කිරීමට යන නිසා. තේමියගේ මව උත්සාහ කරන්නේ චංචලාට වන්දියක් ගෙවා හෝ මේ සම්බන්ධය කඩා දැමීමට. ඇය එසේ සිතන්නේ තේමිය අතින් චංචලාට සිදු වූ කරදරයක් නිසා මෙසේ විවාහ කරගන්නට ඇතිය යන ආකල්පයෙන්.

ජීවිතය සම්බන්ධයෙන් ගත් විට ඉතාමත් අර්ථවත් සිදුවීමක් ලෙසින් ගන්න පුළුවන් ඉහත අටියෙන් තේමිය මුණ ගැහෙන්න ගමට පැමිණෙන මවට ඔහු මුහුණ දෙන ආකාරය. ෂෙරීන්, ඔහු පමණක් කැඳවාගෙන චංචලාගේ මාමාගේ නිවසට පැමිණෙන ලෙස කරන ඉල්ලීම තේමිය එක හෙළා ප්‍රතික්ෂේප කරනවා. ඇත්තටම මෙතනදී මවගේ හිත හැදීමේ යහපත් අරමුණින් වුණත් තේමිය තනියෙන් මව හමු වෙන්න ගියා නම් චංචලා තුළ තමන් 'අනාරක්ෂිතය' කියන හැඟීම හදවත තුළ ඉබේටම ඇති වීම වලක්වන්න බැහැ.

දෙදෙනා එක්ව මව හමු වීමට ගොස් ඔහු මව හමුවේ මුහුණ දෙන ආකාරයත් ඉතා වැදගත්.


''විවාහය කියන්නේ අතිශය පෞද්ගලික කාරණයක්. ඒක තීරණය කරන්න ඕනෙ තමන්. ඒකට අම්මට වුණත් මැදිහත් වෙන්න අයිතියක් නෑ....''

ඒත් අපේ වැනි පසුගාමී සමාජයක බොහෝ අය සිතා සිටින්නේ මව්පිය කැමැත්තට ඒ දේ සිදු විය යුතු බව. එසේ නොකිරීම අපරාධයක් ලෙසටත් පිලිගැනී තිබෙනවා. එසේ මව්පිය සිත් රිදවා එක් වන අයට කවදාවත් යපතක් සිදු නොවන බවටත් සමාජගත් වී තිබෙනවා. මේ පිළිගැනීම නිසාම විනාශ වී යන ජීවිත සංඛ්‍යාව ඉමහත්. හැඟීම්බර වී ආදරය කරන බොහෝ අය අවසානයේ මව්පියන් හමුවේ හැඟීම්බර වී තමන්ගේ ජීවිතය අත්හරිනු ලබනවා.

ඇත්තටම මව්පියන් විසින් තමන්ගේ දරුවා කෙරේ ආදරයකින් මෙසේ කරනු ලබන්නේයයි කියන කතාව සත්‍යයක් වන්නේ කලාතුරකින්. බොහෝ විටම සිදු වන්නේ තම පටු වුවමනාවන් වෙනුවෙන් දෙහදක් සාහසික ලෙස වෙන කරනු ලැබීම. බොහෝ විටම මේ තත්වයට ගොදුරු වන්නේ යුවතියන්. එයට හේතුව ඔවුන් හදවතට මුල්තැන දෙන පිරිසක් වීම. එහෙත් මේ නිසා බොහෝ විට ජීවිතය සදාකාලීනව අහිමි වෙන්නේ පෙම්වතුන්ට. එයට හේතුව පෙම්වතියන් තමන්ට අහිමි වූ ජීවිතය තුළ දුක දරා ගනිමින් හෝ ජීවත් වීම. එහෙත් පෙම්වතාට බොහෝ විට එසේ හැකි වෙන්නේ නැහැ.


හිත රිදවාගෙන පිටත් වන මව එදිනම කොළඹ යන්නේ නැහැ. ප්‍රදේශයේ තානායමක නතර වෙනවා. ''හෙට උදෙන් ගිහින් අම්මව බලලා ආවොත් හොඳයි නේද'' යනුවෙන් චංචලා කරන යෝජනාවට තේමිය එකඟ වෙන්නේ නෑ. ''මං කවද හරි අම්මව බලන්න යන්නේ ඔයාව ලේලි හැටියට එයා පිළිගත්තු දාට'' ඇත්තටම තේමියගේ මේ සිතිවිල්ල නරුමවාදීයි කියලා මටත් ඒ වෙලේ සිතුණා. මොකද, මොනවා වුනත් ඒ ඔහුගේ මව. මවක් දරුවා වෙනුවෙන් කරන කැප කිරීම, ඇගේ ආත්මාර්ථකාමී වුවමනාවන් හමුවේ වුණත් අපිට අමතක කරන්න බෑ. චංචලාව පිළි ගත්තත් නැතත් ඔහුට පුළුවන් මව ගැන බලන්න. එහෙත් ටිකක් දුර කල්පනා කරගෙන යද්දි තමයි මටත් හිතුණේ ඔහුගේ සිතිවිල්ල නිවැරදියි කියන එක. මව ඔහුට ඇත්තටම ආදරේ නම්, ඔහුගේ යහපත ප්‍රාර්ථනා කරනවා නම් ඔහුගේ සතුට වෙනුවෙන් තම පටු වුවමනාවන් පැත්තකින් තියන්න පුළුවන් වෙන්න ඕනේ. එහෙම කරන්න බැරි නම් ඇත්තටම නරුමවාදී වෙන්නේ ඔහුගේ මවයි.

No comments:

Post a Comment